Pandeminin dijital haritasını çıkardılar

GÜNDEM

Çok geniş bir yelpazede binlerce teknoloji ürünü sunan İncehesap.com, pandemi dönemindeki satış verilerini inceledi.

Türkiye’deki ilk Koronavirüs vakasının açıklandığı 10 Mart ile sokağa çıkma yasaklarının sona erdiği 31 Mayıs tarihleri arasındaki döneme ait verilerle bir önceki yılın aynı dönemine ait veriler kıyaslandığında, incehesap.com, kullanıcı sayısını yüzde 50, kadın ziyaretçi sayısını yüzde 79 artırdı. Kasa satışları 8,2 kat, anakart satışları 6,2 kat, bellek satışları 4,5 kat artış gösterirken, şirketin toplam cirosu da 3,2 kat artmış oldu.

Gaming hazır sistemlerden profesyonel oyuncu ekipmanlarına, ev sinema sistemlerinden beyaz eşya ürünlerine kadar çok geniş bir yelpazede binlerce teknoloji ürününü tüketiciyle buluşturan İncehesap.com, satış verilerini inceledi. Türkiye’deki ilk Koronavirüs vakasının açıklandığı 10 Mart ile sokağa çıkma yasaklarının sona erdiği 31 Mayıs tarihleri arasında, İncehesap.com üzerinden yapılan alışverişleri ve site trafiğiyle ilgili verileri bir araya getiren firma, bu verileri, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırdı.

KULLANICI SAYISI YÜZDE 50 ARTTI

Kıyaslama dönemi içinde, İncehesap.com’un toplam kullanıcı sayısında yüzde 50, mobil cihazlardan gelen kullanıcı sayısı ise yüzde 46 artış gözlemlendi. Kadın ziyaretçi sayısı yüzde 79 artarken, 18-24 Betist yaş arası ziyaretçi sayısı, geçen seneye kıyasla yüzde 90 artış göstererek, tüm site trafiğinin yüzde 36’sını oluşturdu. Site trafiğine bakıldığında sayfa görüntülenme sayısı 3 kat, sitede geçirilen ortalama süre 2,2 kat, sosyal medya Ultrabet üzerinden edinilen trafik ise 3,3 kat arttı. Bu dönemde Türkiye’nin 73 ilinde kullanıcı sayısı artışı gözlemleyen İncehesap.com’un yüzdesel olarak en çok büyümesinin gerçekleştiği ilk 5 il sırasıyla Betkanyon Batman (yüzde 236.81), Aksaray (yüzde 134.08), Malatya (yüzde 115.22), Çorum (yüzde 114.71) ve Bartın (yüzde 111. 41) oldu.

DERİN DONDURUCU SATIŞLARI YÜKSELDİ

İncehesap.com’da 2020 Haziran’ının ilk 20 gününde gerçekleşen beyaz eşya satışı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla 3,4 kat daha fazla gerçekleşti. Beyaz eşya satışlarında en büyük pay, yüzde 46’lık dilimle derin dondurucular olurken onu yüzde 29’la çamaşır makinesi ve yüzde 17 ile buzdolabı ürünleri takip etti. Pandemi sürecinde gaming’e olan ilgi de arttı. İncehesap.com verilerine göre Mart ayından Haziran ayına kadar geçen süreçte, gaming hazır sistemlerde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla 13 katlık bir artış yaşandı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında klavye satışlarında 7 kat, notebooklarda yüzde 11 kat, mouse satışlarında ise 5 kat artış oldu.

CİRO 3,2 KAT ARTTI

İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, Koronavirüs salgını döneminde, site trafiği ve alışveriş verilerinin beklentilerinin çok ötesinde gerçekleştiğini belirtti: “10 Mart ile 31 Mayıs tarihleri arasında kasa satışları 8,2 kat, anakart satışları 6,2 kat, bellek satışları 4,5 kat arttı. Tüm bunların sonucunda toplam ciromuz ilbet 3,2 kat artmış oldu. Ultrabet Koronavirüs salgını ile birlikte hem insanlar evden çalışmaya başladı hem de hobi ve zaman geçirme amaçlı teknolojik ekipmanlara yönelmeye başladı. Bunun sonucunda da satışlarda artış oldu. Verileri incelediğimizde kadın ziyaretçi sayısında büyük bir artış görüyoruz. Bu da Milanobet bizi mutlu eden gelişmelerden biri.”

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.